Bleyer on Tour

2015 jún. 9. Határtalanul témanap

2015. június 09. - Bleyer Jakab

wp_20150609_14_54_48_pro.jpgFelső tagozat: Filmnézés az útról, fotókiállítás, vetélkedők

Alsó tagozat: Filmnézés, akadályverseny

Az alsósok számára csoportokban különböző iskolai helyszíneken kézműves foglalkozások, játékos csillagászati vetélkedő, vetítés. A felső tagozatosok számára hasonló módon prezentáció az út során készült projektmunka alapján. Csapatversenyek, kézműves foglalkozások, drámajáték, fotókiállítás megszervezése. Célunk az iskola diákjainak motiválása, a tananyagok kívüli ismeretek bővítése, kooperáció az osztályok, évfolyamok között. Eredményként várjuk, hogy diákjaink becsüljék a határon túli magyarság értékeit. Ismereteiket e téren bővítsék, társaiknak átadják, utat, példát mutatva nekik.

2015 jűnius 4. Kommunikációs tevékenységek

wp_20150604_09_39_23_pro.jpgJúnius 4: Vállaltuk fakultatív bemutató előadás megtartását az utazáson részt nem vett diákoknak.

Megtekintettük az útról készült filmet,majd 4 gyerek saját képeiből tartott élménybeszámolót.

Sajtómegjelenések: Szintén a mai napon jelent meg a cikkünk a Minálunk.hu felületén.

Korábban (május 26-án) pedig a Budaörsi Napló online felületén.

Június 3-án volt 4 gyerek a helyi rádióban,ahol egy komoly,hosszú interjú készült az útról.

2015 jűnius 3. Értékelő óra

wp_20150603_13_12_54_pro.jpgMegérkeztünk!

Szerencsésen, épségben, élményekkel gazdagodva.

A mai napon 2 óra időtartamban értékelő órát tartottunk.

Megbeszéltük az élményeket, tapasztalatokat.

Csoportokban dolgozva kitöltöttük a Felvidé-kvízt. 30 kérdést kaptunk. Nem volt könnyű, de megoldottuk.

Utána (szintén csoportokban) készítettük a kiállítást.

Képeket nyomtattunk, plakátokat, prezentációt készítettünk.

Készülünk a témanapra!

2015. május 21.

wp_20150521_08_27_55_pro.jpgAz egész út legmeghatóbb helyszíne a deáki templom volt. Olyan csodálatos bemutatót hallgattunk, hogy mindannyiunk számára életre szóló élmény lett.  Utána megnéztük Jókán a famalmot, hajókáztunk Somorján, és megtekintettük Bősön a Vízerőművet. Jól eláztunk, de mindegyik helyszínen gazdagodtunk.

Köszönjük ezt a csodálatos utat!

Viszontlátásra Felvidék!  Visszajövünk!

A budaörsi 7. osztályos csoport!

2015 május 20.

wp_000426.jpgIskolalátogatás Zsigárdon. Nagy szeretettel fogadtak minket a magyar iskolában, ahol bementünk órákra is. Majd meglátogattuk a Kaszás Attila Emlékházat. Ezek után irány Pozsony. Ott buszos és gyalogos városnézés is volt. Láttuk az egykori országgyűlések házát, Gázművek Múzeumát, Szent  Márton dómot,  Óvárat. Kellemesen elfáradtunk ezen a napon is.

2015 május 19. A bányavárosok

wp_20150519_10_21_45_pro.jpgReggeli után a híres körmöci arany lelőhelyére érkeztünk. Csodálatos hegyek között fekszik Körmöcbánya is, Selmecbánya is. Megtanultuk a bányászok himnuszát, meglátogattuk a   Várnegyedet, a Szent Katalin templomot, Pénzverdét, Kamaraházat. A nap utolsó helyszíne Besztercebánya volt, a gyönyörűen felújított főtérrel.

2015 május 18. Budaörstől Deákiig

wp_20150518_14_48_04_pro.jpgReggel az iskola elől 7:30-kor végre elindultunk a Felvidékre!!! Első megállónk Komárnoban volt ahol csatlakozott hozzánk az idegenvezetőnk, és megnéztük az erődrendszert.

Továbbhaladva az ógyallai Obszervatóriumban hallgattunk előadást és néztünk filmeket. Megkoszorúztuk Konkoly-Thege Miklós csillagász síremlékét. Gúta következett, ahol egy érdekes természetrajzórát hallgattunk meg erdei séta keretében, megnéztük a fahídat és a malmot.

Ezek után érkeztünk Deákiba és elfoglaltuk a szállást. Vacsora után kilenc csoportba verődve, izgalmas feladatokat oldottunk meg a napi látnivalókkal kapcsolatosan.

Galéria

Előkészítő óra (3 óra) 2015. május 12.

wp_20150512_11_32_57_pro.jpgElérkezett az utazásunk előtti utolsó három felkészítő óránk, melynek keretén belül először egy ismertetőt láthattunk osztálytársunktól a Felvidék gyönyörű tájairól, nevezetességeiről: (Gúta, Ógyalla, Besztercebánya, Selmecbánya, Körmöcbánya, Bős-Nagymaros). Majd egy részletes PowerPoint tanulói prezentáció következett Pozsonyról. Nagyon figyeltünk, hiszen mindezt majd személyesen is láthatjuk utunk során.

A 2. óra elején egy érdekes filmet néztünk meg a Körmöci-hegységről, utána egy felvidéki tánccal (Felvidéki fergeteges) és énekkel (Felvidéki csárdások) is megismerkedtünk. Az óra végén a felvidéki népszokásokról, hagyományokról, ételekről (sztrapacska, tócsni), népi játékokról nézhettünk meg újabb tanulói bemutatót.

Mindezek után zárásként, egy nagyon izgalmas és érdekes csoportmunka következett az elhangzottak és látottak alapján. Játékos feladatokat kellett megoldanunk, amelyek javítása után eldől majd, hogy melyik csoport figyelt a mai napon a legjobban.

Galéria

Előkészítő óra 2015. május 5.

wp_20150505_13_12_22_pro.jpgNagyon örültünk, mikor megtudtuk, hogy nyertünk a pályázaton, amit Mariann néninek, Éva néninek és Márta néninek köszönhetünk. Így máj. 18-án elutazhatunk 45 tanulóval és 5 pedagógussal a Felvidékre.  Az előkészítő órán Mariann néni elmondta a programot és megbeszéltük feladatainkat, amiket már hetekkel előtte megkaptunk. Két osztálytársunk prezentációt tartott Pozsony nevezetességeiről, melyeket majd élőben is látni fogunk.

Programunk a következő lesz: első nap Komáromba megyünk, ahol az erődrendszert nézzük meg. Utána Ógyallára és Gútára két szlovák faluba látogatunk el. Ógyallán megkoszorúzzuk Konkoly-Thege síremlékét. Majd meglátogatunk egy felvidéki iskolát. Második napon Besztercebánya lesz az úti cél, ahol a Szent Péter esernyője drámajátékot adjuk elő. Utána két másik bányavárosba, Körmöc- és Selmecbányára megyünk. Harmadik napon Pozsonyba érkezünk, ahol láthatjuk a Szent Márton dómot. Utolsó napon Jókára és Bős-Nagymarosra visz utunk, ahol a vízerőmű megépítéséről fogunk vitatkozni. Az estéken sem fogunk unatkozni, mert akkor csapatokban feldolgozzuk a látottakat, és kitöltjük feladatsorainkat.